Maria Rosander

SEMESTERSOMMAR

Jag unnar mig tid. Jag unnar mig att tänka efter. Jag unnar mig att känna…

Jag unnar mig genvägar. Mina bästa vänner i sommarköket är de smaksatta olivoljorna som ger liv till både marinaden och den enkla lunchsalladen. Utöver det fyller jag skafferiet med nötter, frön, torkade frukter och bär. i kylskåpet finns alltid säsongens färska bär, haloumi och nyskördade morötter. Jag unnar mig det enkla och goda.

bild 1

Jag njuter av sand i skorna, gräs mellan tårna och av fiskmåsarnas sällskap. I solens närvaro tillreder jag de enklaste måltider. Hur enkel maten än må vara smakar den ju så bra utomhus i sommaren. Om det nu mot förmodan skulle visa sig vara en februarisommar med regn och kyla emellanåt, så njuter vi ändå måltiderna på balkongen med tjock tröja och paraply. Eftermiddagsfika avnjuts alltid på stranden med havet som sällskap. I sommar unnar jag mig kärlek i massor i form av att ta hand om mig själv och ge mig massor av god mat. God, enkel och fylld av kärlek. Jag unnar mig tid…

RECEPT

Ta vara på din tid i sommar.
Njut ledigheten allt du kan.
Unna dig gott.
Ta genvägarna i hand. Enkelt är ofta godast.

bild 2

Njut! /Maria

Standard

Kommentera

